keliautojams
Informacija keliautojams
1. Kelionės dokumentai
Keliaujant reikia turėti(įskaitant ir kūdikius)galiojantįpasą (ir vizą, jei reikalinga) arba ES/EEE tapatybėskortelę. Keliaujant po Europos Sąjungos ir Šengeno zonos valstybes ES piliečio asmens dokumentų (paso, asmens tapatybėskortelės) galiojimo laikas nėrareglamentuotas teisės aktais: dokumentai turi būti galiojantys visos kelionės metu. Kad kelionės metu nekiltųnesklandumų, rekomenduojame, kad Lietuvos piliečio pasas ar ATK galiotų 3 mėn. po numatomo grįžimo iš kitos šalies. Valstybių,prisijungusių prie Šengeno erdvės,sąrašą bei daugiau informacijos apie Šengeno erdvėjegaliojančiątvarką galite rasti Lietuvos Respublikos Užsienio reikalų ministerijos svetainėje: www.urm.lt. Sienų kirtimo ir pasų kontrolės tvarka Šengeno erdvei nepriklausančių valstybių piliečiams (ne Lietuvos piliečiams) yra kitokia. Informacijos apie šią tvarką galite rasti Lietuvos Respublikos Užsienio reikalų ministerijos svetainėje internete www.urm.lt Vykstant į Turkiją, Egiptą ir kitas ne EU šalis, reikalaujama, kad turisto pasas galiotų ne trumpiau kaip 6 mėnesius po numatomo grįžimo iš kitos šalies, kai kuriais atvejais gali būti reikalaujama ir 12 mėnesių galiojančio paso. Patariame tai išsiaiškinti prieš išvykstant į kelionę ir, esant reikalui, pasirūpinti kelionei tinkamais dokumentais. Tikslesnę informaciją apie tai gali suteikti migracijos tarnyba www.migracija.lt. Atkreipiame dėmesį, kad vaikų asmens dokumentai galioja trumpesnį laiką (2-5 metus), todėl ruošdami vaiką kelionei atkreipkite dėmesį į jo paso galiojimo laiką. Praradus pasą ar kitus asmens dokumentus, taip pat juos sugadinus, nedelsiant informuokite apie tai kelionių organizatoriaus atstovą. Praradus pasą ar jį sugadinus, turi būti išduotas asmens grįžimo dokumentas. Jis išduodamas Užsienio reikalų ministro 2008 m. birželio 18 d. įsakymo Nr. V141 „Dėl Asmens grįžimo pažymėjimo išdavimo ir įforminimo tvarkos aprašo patvirtinimo” nustatyta tvarka, todėl jo išdavimas gali užtrukti, ypač jei užsienio šalyje nėra Lietuvos Respublikos diplomatinės atstovybės ar konsulato. Asmens grįžimo pažymėjimas yra skirtas tik grįžimui į kilmės šalį, todėl su juo vykti į kitas valstybes negalima. Išlaidas, susijusias su asmens grįžimo pažymėjimo išdavimu bei grįžimu į kilmės šalį, taip pat išlaidas už papildomai praleistą laiką užsienio šalyje apmoka pats turistas.
2. Vizos
Valstybių, į kurias vykstant Lietuvos piliečiams nereikia vizos, sąrašą galite rasti Lietuvos Respublikos Užsienio reikalų ministerijos svetainėje www.urm.lt. Ar vykstant į šią valstybę Lietuvos piliečiams reikia vizos? Pasitikrinkite: https://keliauk.urm.lt/lt/keliaujantiems/pries-pradedant-kelione/vizos
Pažymėtina, kad mokestis už vizas yra negrąžinamas, net jei konsulinės įstaigos priima sprendimą vizos neišduoti. Aktualios ir smulkesnės informacijos apie vizų išdavimo tvarką, vizai gauti reikalingus dokumentus, kainas, vizos ir jos formalumų sutvarkymą bei kitos su vizomis susijusios informacijos teiraukitės atitinkamos šalies ambasadoje, savo kelionių agentūroje arba ieškokite Lietuvos Respublikos užsienio ministerijos interneto svetainėje www.urm.lt. Vizų išdavimo tvarka ir kiti imigracijos reikalavimai ne Lietuvos piliečiams gali būti kitokie. Informaciją apie vizas ir jų gavimo tvarką teikia reikiamos šalies diplomatinės atstovybės ir/ar konsulinės įstaigos. Jeigu Lietuvoje gyvenantys asmenys kitos šalies vizos Lietuvoje įsigyti negali, jie turi kreiptis į artimiausią reikiamos šalies ambasadą. Join UP! Baltic neatsako už tai, jei neįsigijęs vizos turistas neišvyksta į kelionę, taip pat už pasienio ar migracijos tarnybų priimtus sprendimus turisto atžvilgiu bei dėl to patirtus nuostolius.
3. Draudimas
Vykstant į kelionę rekomenduojame įsigyti medicininių išlaidų draudimą, kuris užtikrintų būtinąją medicininę pagalbą įvykus nelaimingam atsitikimui. Prieš išvykstant patariame išsiaiškinti draudimo sąlygas bei kur reikėtų kreiptis atsitikus draudiminiam įvykiui. Draudimo polisą galite įsigyti kelionių agentūrose ar draudimo bendrovėse.
4. Keliavimas nėštumo metu
Kelionės sukelia puikias emocijas. O kai lauki artėjančio stebuklo - geros emocijos padvigubėja. Padarysime viską, kad skrydis vyktų sklandžiai ir saugiai, tačiau svarbu nepamiršti, kad nėščios moters kūnas jautriau reaguoja į įtampą, stresą, spaudimą ir klimato pokyčius.
Rūpinamės Jumis, todėl prieš rezervuodami lėktuvo bilietą, pasitarkite su savo gydytoju dėl galimybės saugiai keliauti.
Jei esate daugiau nei 28 savaites nėščia, rekomenduojama pateikti gydytojo pažymą su informacija apie nėštumą.
Medicininė pažyma turi būti datuota ne vėliau kaip likus 5 dienoms iki jūsų skrydžio išvykimo datos.
Taip pat atkreipiame dėmesį į tai, kad medicininėje pažymoje turi būti nurodyta frazė: "Galima keliauti lėktuvu".
Be to, rekomenduojama sertifikate nurodyti laikotarpį, kada galima skristi lėktuvu.
Pažymėjimas turi būti išrašytas medicinos įstaigos gydytojo su vardu, pavarde bei parašu.
Jei keliaujate į užsienį, pažymėjimas turi būti pateiktas tik anglų kalba.
Registracijos metu jums suteiksime “Būsimos Motinos” formą ir paprašysime ją užpildyti prieš skrydį.
Atminkite, kad skirtingų šalių taisyklėse nurodyti aiškūs nėštumo laikotarpiai:
- kai galite skristi be apribojimų
- kai galite skristi tik su gydytojo leidimu
- kai skristi draudžiama.
Mūsų oro linijų taisyklės leidžia moterims keliauti lėktuvu, jei nėštumo laikotarpis ne ilgesnis kaip 35 savaitės, o daugiavaisio nėštumo atveju - ne daugiau kaip 32 savaitės.
5. Vaikų išvykimas į užsienį bei palyda
Į Šengeno erdvei priklausančias valstybes nepilnametis gali išvykti vienas, t.y. nelydimas tėvų arba vieno iš tėvų. Jam būtina turėti galiojantį pasą arba asmens tapatybės kortelę. Vaikui, laikinai vykstančiam į užsienio valstybę, nepriklausančią Šengeno erdvei, su bent vienu iš tėvų, kito iš tėvų rašytinio sutikimo nereikia. Tėvai turi susitarti tarpusavyje dėl vaiko vykimo į užsienio valstybę. Jei vaiko pavardė nesutampa su vieno iš tėvų, su kuriuo vaikas vyksta, pavarde, LR pasienio pareigūnai gali pareikalauti pateikti vaiko gimimo liudijimą. Vaikui į užsienio valstybę vykstant vienam ar su lydinčiu asmeniu, reikalingas bent vieno iš tėvų rašytinis notariškai patvirtintas sutikimas. Daugiau informacijos galite rasti: www.urm.lt
6. Vaiko palydos paslaugos sąlygos ir tvarka
Iki 5 metų vaiką visuomet privalo lydėti suaugę asmenys. Tėvams pageidaujant, nuo 5 iki 12 metų vaikui gali būti skiriama aviakompanijos darbuotojų palydos paslauga. Vaikas viso skrydžio metu yra globojamas aviakompanijos darbuotojų, o atskridus į pasirinktos krypties oro uostą, palydimas iki jį pasitinkančių asmenų. Ši paslauga yra užsakoma prieš skrydį, užpildant, „Vaiko be suaugusiųjų palydos“ anketą (4 egz.), kurioje pateikiami šie duomenys: vaiko asmens kodas, vardas, pavardė, asmenų atlydėjusių/pasitinkančių į/iš oro uosto duomenys (vardas, pavardė, tikslus adresas bei telefono numeris). Vaikas nuo registracijos langelio yra palydimas iki lėktuvo, o lėktuvo palydovės, vaiką prižiūri viso skrydžio metu. Atskridus, paskirtas oro uosto darbuotojas palydi iki pasitinkančio asmens.
7. Sąlygos vaikams
Dauguma oro vežėjų vaikams taiko vienodas taisykles ir nuolaidas. Užsakydami kelionę, privalote pateikti ne tik vaiko pavardę, bet ir tikslią gimimo datą. Jeigu kūdikiui kelionės metu sukanka 2 metai, oro vežėjas atitinkamo skrydžio metu jį laiko 2 metų vaiku. Kūdikiui iki 2 metų vieta lėktuve nepriklauso, leidžiama nemokamai vežti vieną iki 10 kg svorio registruoto bagažo vienetą (išorės matmenys iki 158 cm), kūdikio tašę, kūdikio maistą ir sulankstomą vaikišką vežimėlį. 2 metų vaikui, kaip ir suaugusiajam, priklauso vieta ir nemokamai registruojamo bagažo norma.
8. Skiepai
Prieš vykdamas į kelionę, ypatingai į tolimuosius kraštus, kiekvienas asmuo turėtų sužinoti apie užkrečiamųjų ligų riziką ir galimas profilaktikos priemones. Informaciją apie skiepus keliautojams ir profilaktinį skiepijimą, keliaujant į konkrečią valstybę, galite rasti Užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės centro pateiktose rekomendacijose adresu https://www.ulac.lt/keliautojams
Skrydžio vėlavimo, keleivių bagažo praradimo ir (arba) sugadinimo ir kitais atvejais, susijusiais su oro vežėjų teikiamomis paslaugomis, keleivis turi teisę pateikti skundą tiesiogiai skrydį vykdžiusiai bendrovei.
SkyUp MT- [email protected]
TOMONTENEGRO LTD - [email protected]
AirBaltic - Submit a claim | Contact us | airBaltic
9. Skrydžio laikas
Prieš kiekvieną kelionę būtina pasitikrinti skrydžio laiką. Likus dienai iki numatomo išvykimo, skrydžio laiką galite pasitikslinti kelionių agentūroje arba www.vno.lt.Turizmo paslaugų teikimo sutartyje ir kelionės dokumentuose nurodyti orientaciniai skrydžių laikai. Informaciją apie atgalinį skrydį jums suteiks Join UP! Baltic atstovas arba ją rasite atstovo nurodytoje viešbučio vietoje ar informacinėje lentoje. Esant nenumatytiems ir tam tikrais atvejais (dėl meteorologinių sąlygų, netikėtai atsiradusių skrydžių saugos trūkumų, streikų, turinčių įtakos skrydį vykdančio oro vežėjo veiklai, ir kt.) net ir lėktuvo biliete ir/ar turizmo paslaugų teikimo sutartyje nurodytas laikas gali būti pakeistas.
10. Oro uostas
Registracija į skrydį yra atliekama oro uoste. Keleiviai į oro uostą turi atvykti ne vėliau kaip 2 valandos iki skrydžio tam, kad spėtų laiku užsiregistruoti ir atlikti visus pasienio ir muitinės kontrolės formalumus. Registracijos metu yra priduodamas registruotas bagažas, nurodomos sėdimos vietos lėktuve. Įlaipinimo į lėktuvą vartai įprastai uždaromi 30 – 45 min iki skrydžio. Join UP! Baltic neatsako už tai, jei klientas pavėluoja į skrydį. Tokiu atveju kompensacijos nėra teikiamos. Oro vežėjas turi teisę atsisakyti skraidinti keleivį, jei jo psichinė ar fizinė būsena, įskaitant apsvaigimą nuo alkoholio ar narkotinių medžiagų, gali kelti pavojų jam pačiam, kitiems keleiviams, įgulai ar turtui, taip pat kitais vežėjo taisyklėse nurodytais pagrindais. Lėktuve prašoma elgtis atsakingai ir laikytis aviacijos saugos reikalavimų. Už elgesio orlaivyje taisyklių pažeidimus numatyta administracinė atsakomybė. Tokiu atveju oro vežėjo ar kelionių organizatoriaus patirtus nuostolius privalo atlyginti žalą padaręs keleivis.
11. Bagažas
Kiekvienas keleivis, nuo 2 metų amžiaus gali vežtis iki 23 kg registruoto bagažo ir 8 kg rankinio bagažo, jei oro linijų bendrovė nenurodo kitaip. Už kiekvieną papildomą viršsvorio kilogramą avialinijos taiko savo nustatytą įkainį.
Nestandartiniam bagažui (nardymo įrangai, slidėms, sporto inventoriui ir kt.) gali būti taikomas vežimo mokestis (neįskaičiuotas į leidžiamą nemokamą bagažą).
Atkreipkite dėmesį, kad rankiniame bagaže leidžiamas ribotas skysčio kiekis. Skysčiai turi būti supakuoti į atskirus buteliukus ir talpyklas, kurių talpa ne didesnė kaip 100 ml. Šie buteliukai turi būti dedami į vieną skaidrų ir uždaromą plastikinį maišelį, kurio talpa ne didesnė kaip 1 litras. Vienas keleivis gali turėti vieną tokį maišelį.
Kiekviena aviakompanija pati nustato vežamo bagažo reikalavimus, tokius kaip didžiausius salone leistino vežtis bagažo matmenis ir svorį bei nemokamai leidžiamo vežti registruoto bagažo vienetų skaičių ir svorį. Taip pat yra nustatomi registruotame bagaže ir salone vežti draudžiamų daiktų sąrašai. Su apribojimais, taikomais keleivio registruotam bei neregistruotam bagažui, Jus privalo supažindinti raštu arba kitoje patvarioje laikmenoje pateikiant informaciją apie pagrindines vežimo sąlygas. Jei negavote šios informacijos, teiraukitės kelionių agento, kad Jus supažindintų su bagažo vežimo sąlygomis.
Skrydžio saugos ir aviacijos saugumo sumetimais negalima:
- sprogmenis, amuniciją, fejerverkus ar signalines raketas ir šovinių kapsules;
- suslėgtas dujas (atšaldytas, degias, nedegias ir nuodingas), t.y. butano, propano, kempingo dujų, deguonies, skysto azoto ir akvalango balionus;
- agresyviąsias medžiagas: rūgštis, šarmus, gyvsidabrį ir baterijas su skystu elektrolitu;
- degiąsias skystas ir kietas medžiagas: žiebtuvėlius, degtukus, dažus, skiediklius, uždegiklius;
- radioaktyviąsias medžiagas;
- portfelius su įtaisytais signalizacijos prietaisais;
- oksiduojančiąsias medžiagas: balinimo miltelius ir peroksidą;
- nuodus ir infekcines medžiagas: insekticidus, herbicidus ir medžiagas su gyvais virusais;
- kitus pavojingus daiktus: įmagnetintas, kenksmingas ar erzinančias medžiagas.
Daugiau informacijos apie daiktus, kuriuos draudžiama vežti registruotame bagaže, rasite čia: Aviacijos saugumo ir bagažo reikalavimai: Vilniaus oro uostas
Registruotame bagaže neturėtų būti vežami greitai gendantys daiktai. Dėl praradimo ar sugadinimo tikimybės nepatartina vežti vertingų daiktų, pavyzdžiui, pinigų, raktų, taip pat vaistų, medicininių dokumentų, akinių, fotoaparatų, vaizdo kamerų ir kitų vertingų elektronikos ar technikos prietaisų bei jų priedų, taip pat juvelyrinių dirbinių, brangakmenių, tauriųjų metalų, muzikos instrumentų, vertybinių popierių, vertingų meno kūrinių, verslo dokumentų, pasų ar kitų asmens tapatybės dokumentų.
Tuo atveju, jeigu Jūs nepaisote šių rekomendacijų ir registruotame bagaže vežatės dūžtančių arba greitai gendančių daiktų arba daiktų, turinčių ypatingą vertę, arba asmeninių daiktų, tai gali būti laikoma jūsų aplaidumu keleivio reikalavimų atžvilgiu ir gali lemti aviakompanijos atleidimą nuo atsakomybės.
Ką daryti, jei jūsų bagažas vėluoja ar pametamas?
Jei bagažas vėluoja, keleivis privalo nedelsdamas raštu informuoti oro vežėją apie vėlavimą. Jei keleivis patyrė žalą dėl bagažo vėlavimo (būtina įsigyti būtiniausių reikmenų), jis ne vėliau kaip per 21 dieną oro vežėjui turi pateikti rašytinį prašymą. Jei gautas bagažas yra sugadintas, keleivis turi pateikti rašytinį prašymą ne vėliau kaip per 7 dienas. Jei bagažas neatvyksta per 21 dieną arba jis paskelbiamas pamestu ar sugadintu, kuo greičiau turi būti pateiktas rašytinis prašymas dėl kompensacijos. Jei oro linijų bendrovė atsisako patenkinti ieškinį, keleivis turi teisę per 2 metus pareikšti ieškinį dėl žalos atlyginimo. Oro linijų atsakomybės už bagažo vėlavimą, sugadinimą ar praradimą riba neviršija 1131 specialiosios skolinimosi teisės (apie 1320 eurų). Oro transporto bendrovė neatsako už jokius dėl vėlavimo patirtus nuostolius, jei įrodo, kad ji ir jos darbuotojai bei atstovai ėmėsi visų įmanomų pagrįstų priemonių, kad užkirstų kelią velavimui, arba kad jie negalėjo imtis tokių veiksmų.
Kokius būtiniausius daiktus galite įsigyti pametus ar pavėlavus bagažui? Kaip nustatoma pamesto bagažo vertė?
Praradus ar vėluojant bagažui, keleivis turi teisę įsigyti būtiniausius daiktus, kurių jam reikia kelionės metu. Nėra konkretaus prekių, kurias keleivis gali nusipirkti, sąrašo. Tai gali būti asmeninės higienos priemonės, darbo drabužiai svarbiam susitikimui, lauko drabužiai ir kita. Keleivis neturėtų piktnaudžiauti savo teise įsigyti būtiniausių prekių, nes jis turės pagrįsti oro transporto bendrovės įsigytų daiktų poreikį, kad gautų kompensaciją už padarytą žalą. Norint gauti kompensaciją už svarbiausių daiktų įsigijimą, būtina išsaugoti daiktų pirkimo dokumentus (čekius). Jei įmanoma, keleivis taip pat turėtų turėti bagaže vežamų daiktų čekius. Taip oro linijų bendrovei bus lengviau įvertinti ir atlyginti žalą. Jei neįmanoma nustatyti bagaže esančių daiktų vertės, oro transporto bendrovės savo taisyklėse numato galimybę gauti kompensaciją pagal bagažo svorį, t. y. konkrečią sumą už kiekvieną bagažo kilogramą. Ši suma kiekvienai oro linijų bendrovei skiriasi.
Registruotasis bagažas
Registruoto bagažo matmenys:
- Leistinas svoris – iki 23kg (priklausomai nuo oro linijų nustatytų reikalavimų)
- Visų matmenų suma – iki 158 cm
Papildomą bagažo vienetą galite užsisakyti naudodamiesi paslauga "Atnaujinti bagažą" arba sumokėti už papildomą bagažą tiesiogiai oro uoste, priklausomai nuo oro linijų nustatytų reikalavimų. Visas sąlygas rasite žemiau esančioje lentelėje.
Nemokamas bagažas vaikams iki 2 metų:
- Leidžiamas svoris – 10kg
- Visų matmenų suma – iki 115 cm
Rankinis bagažas
- Svoris – iki 8 kg, matmenys – iki 55x40x20 cm.
- Į salono krepšį/lagaminą reikėtų sudėti papildomus aksesuarus (nešiojamas kompiuteris, vyriškas/moteriškas krepšys, viršutiniai drabužiai, skėtis, knygos/žurnalai/popieriniai aplankai).
- Ta pati taisyklė galioja ir neapmuitinamoms prekėms, jos turėtų būti dedamos į rankinį bagažą. Priešingu atveju keleiviai privalo papildomai mokėti už atskiro bagažo vežimą.
- Vaikams iki 2 metų leidžiama į orlaivį pasiimti reikiamo maisto ir vandens: svoris - iki 5 kg, matmenys - iki 40x30x20 cm.
SPORTO ĮRANGA
Visų matmenų suma – iki 300 cm, svoris – iki 23 kg.
Slidinėjimo įrangą galima gabenti kartu su bagažu, jei bendras abiejų svoris neviršija 23 kilogramų.
KELIONĖS SU AUGINTINIAIS
Orlaivio salone leidžiama vežti tik mažus šunis ir kates. Gyvūnų svoris kartu su konteineriu neturi viršyti 10 kg. Konteinerio, skirto naminių gyvūnėlių gabenimui salone, dydis neturėtų viršyti 50x40x25 cm matmenų.
Jei gyvūnas vežamas krovinių skyriuje - kartu su konteineriu leidžiama iki 23 kg, matmenys - iki 300 cm trijų matmenų suma.
PAPILDOMOS PASLAUGOS
Paslauga | Kaina | Kaina oro uoste | Papildoma informacija |
Naminiai gyvūnai salone (PETC) | 65 EUR | 75 EUR | Leidžiama vežti tik kates ir šunis. Svoris kartu su konteineriu – 10 kg Konteinerio matmenys – 50x40x25 cm. Orlaivyje leidžiama gabenti 4 konteinerius. |
Naminiai gyvūnai krovinių skyriuje (AVIH) | 100 EUR | 120 EUR | Svoris kartu su konteineriu – 23 kg Konteinerio matmenys – iki 300 cm trijų matmenų suma. Orlaivyje leidžiama gabenti 5 konteinerius. |
Nelydimas nepilnametis | 60 EUR | 60 EUR |
Nuo 5 iki 16 metų amžiaus tarptautiniuose skrydžiuose. |
Papildomas registruotas bagažas iki 23 kg | 20 EUR | 50 EUR | Svoris maks. – 23 kg Matmenys – iki 158 cm trijų matmenų suma. |
Papildomas registruotas bagažas iki 32 kg |
35 EUR | 60 EUR | Svoris maks. – 32 kg Matmenys – iki 158 cm trijų matmenų suma. |
Negabaritinis bagažas | 50 EUR | 65 EUR | Matmenys – nuo 159 cm iki 300 cm trijų matmenų suma. |
Sporto įranga | 40 EUR | 60 EUR | Svoris maks. – 23 kg Matmenys – iki 300 cm trijų matmenų suma. |
Papildomas rankinis bagažas (užsakomieji skrydžiai) | 12 EUR | 20 EUR | 1 vienetas – iki 8 kg Matmenys – iki 55x40x20 cm |
12. Pervežimas iš/į oro uostą
Turistams, įsigijusiems Join UP! Baltic kelionės paketą, pasirinktoje kryptyje yra organizuojamas grupinis pervežimas į viešbutį atvykimo dieną, ir atgal į oro uostą – išvykimo dieną. Pervežimas vykdomas sustojant ir išleidžiant turistus kituose viešbučiuose. Pervežimo trukmė priklauso nuo atstumo, sustojimų kiekio ir laiko kituose viešbučiuose, eismo sąlygų bei kitų aplinkybių. Privatus pervežimas – tai paslauga už papildomą mokestį. Iš anksto užsakoma transporto priemonė, kuri nesustodama kituose viešbučiuose, nuveža turistus iki jų išsirinkto viešbučio (ar oro uosto).
13. Viešbučiai
Pasaulyje nėra vieningos viešbučių klasifikavimo sistemos. Viešbučius kategorizuoti gali tarptautinės, valstybinės ar vietos valdžios institucijos, turizmo komisijos ar kitos institucijos, tad kiekvienoje šalyje viešbučių standartai skiriasi. Net toje pačioje šalyje esantys vienodos kategorijos viešbučiai gali ženkliai skirtis. Daug kas priklauso nuo viešbučio vietos, būklės, teritorijos dydžio, kambarių dydžio ir įrengimo, aptarnavimo lygio, teikiamų paslaugų kiekio. Įprastai viešbučiai vertinami žvaigždėmis nuo 1 iki 5. Join UP! Baltic svetainėje yra nurodyta oficiali viešbučio kategorija. Viešbutis gali būti nekategorizuotas – šiuo atveju yra pateikiamas subjektyvus Join UP! Baltic vertinimas, atsižvelgiant į viešbučio vietą, būklę, suteikiamų paslaugų kiekį ir kokybę. Nusprendę įsigyti kelionę į konkretų viešbutį, nepamirškite atidžiai perskaityti informaciją puslapyje arba pasikonsultuoti su kelionių pardavimo agentu.
Priklausomai nuo šalies ar miesto, į kurį yra keliaujama, viešbučiai nustato turizmo mokestį, kurį turistas sumoka registruodamasis viešbutyje.
14. Apgyvendinimas
Kambarius atvykusiems turistams skirsto viešbučio administracija savo nuožiūra. Pageidaujant konkretaus kambario tipo (jei viešbutyje tokie yra), tokio kaip su vaizdu į jūrą, dažniausiai reikės sumokėti priemoką. Skirtingi kambarių tipai dažnai turi skirtingą kainą, tad įsigyjant kelionę verta iš anksto pasidomėti galimybe užsisakyti konkretų kambario tipą (kurie yra nurodyti viešbučio aprašyme). Papildomi pageidavimai, tokie kaip apgyvendinimas tam tikrame aukšte ar viešbučio korpuse, gali būti įgyvendinami tik esant galimybei.
Viešbučiuose gali būti standartiniai dviviečiai arba vienviečiai kambariai, studijos, šeimyniniai kambariai. Dviviečiame viešbučio kambaryje gali būti viena dvigulė arba dvi atskiros lovos. Atkreipiame dėmesį, kad dažniausiai viešbučiuose nebūna triviečių ar keturviečių kambarių. Tokiu atveju standartiniame kambaryje yra pastatoma papildoma sulankstoma lova, fotelis ar sofa-lova. Šeimyniniai kambariai gali būti sudaryti ir iš kelių kambarių, ir iš vientisos erdvės. Kelių erdvių kambariai nebūtinai turi būti atskirti pertvaromis ar durimis. Prieš užsakant šeimyninį kambarį būtinai reikėtų pasidomėti jo išplanavimu. Vienviečio kambario kaina vienam asmeniui gali būti didesnė nei dviviečio kambario kaina vienam asmeniui. Vienviečiai kambariai gali būti mažesni už standartinius dviviečius. Turistas, sumokėjęs vienviečio kambario kainą, gali būti apgyvendinamas dviviečiame kambaryje, tačiau tai nereiškia, kad kambaryje bus apgyvendami kiti asmenys. Asmuo, keliaujantis su vaiku, kai kuriuose viešbučiuose gali užsisakyti vienvietį kambarį. Tuomet vaikui kambaryje (priklausomai nuo vaiko amžiaus) pastatoma papildoma lova.
- Economy tipo kambariai – tai žemiausios klasės viešbučio kambariai. Tai gali būti seniai renovuoti, be balkono, mažesni nei standartiniai ar prastesnėje vietoje esantys kambariai, pro langą galite matyti kito pastato sieną, ventiliatorius ir pan.
- Promo tipo kambarys – gali būti bet koks viešbučio numeris. Pasirinkus šį tipą, viešbutis turi teisę apgyvendinti turistus tiek ekonominės, tiek aukštesnės klasės kambariuose, priklausomai nuo viešbučio užimtumo. Tikslų kambario tipą, svečiai sužino atvykę į viešbutį.
- Family Room – šeimyninis numeris. Du gretimi kambariai, kiekviename iš jų įprastai stovi dvi lovos. Prieš rezervuojant pasitikslinkite, ar kambariai yra atskirti durimis ar tai yra vientisa erdvė be pertvarų. Įprastai jis kainuoja brangiau nei standartinis numeris, kuriame pastatomos dvi papildomos lovelės.
- Junior Suite – kambario plotas didesnis negu standartinio. Dvi zonos: miegamojo ir svetainės. Dažniausiai būna 5*, rečiau 4* viešbučiuose ir kainuoja apie 30 proc. brangiau negu standartiniai kambariai.
- Suite – erdvus dviejų kambarių numeris, puikiai įrengtas, jame gausu baldų, dažnai su dviem vonios kambariais (jei yra tik vienas vonios kambarys, gali būti ir vonia, ir dušo kabina). Šiuose numeriuose atvykimo dieną svečius neretai pasitinka su vynu ir vaisiais. Toks numeris kainuos apie 50 procentų brangiau nei standartinis numeris.
- Deluxe Suite, Excellence Suite – du arba trys kambariai, tačiau jie kur kas didesni už Suite. Dažniausiai būna sūkurinė vonia, didelė terasa arba balkonas. Šios kategorijos kambarys paprastai kainuoja dvigubai brangiau nei standartinis.
- King Suite, Presidential Suite – aukščiausia Suite tipo numerių klasė. Dažniausiai šiuose numeriuose būna du miegamieji, svetainė, darbo kabinetas, du vonios kambariai. Išskirtinis baldų apstatymas kambariuose. Šalia dažniausiai būna numeris apsaugai. Už poilsį tokiame numeryje dažniausiai teks sumokėti mažiausiai tris kartus brangiau nei standartiniame.
Atkreipiame dėmesį, kad net vienodo tipo viešbučių kambariai gali skirtis savo dydžiu, lokacija, kambario išplanavimu, kambaryje esančių baldų išdėstymu ir realia kambario būkle. Taip pat gali skirtis nuo nuotraukų, pateiktų kataloge ar interneto svetainėje.
15. Vaizdas pro langą
- Sea View – kambarys su vaizdu į jūrą. Vaizdas gali būti tiesioginis arba šoninis, kai jūra gali būti matoma tik išėjus į balkoną. Toks kambario tipas įprastai užsakomas už papildomą mokestį.
- Sea Side View – kambarys su daliniu ar šoniniu vaizdu į jūros pusę.
- Garden View – kambarys su vaizdu į sodą arba vidinę apželdintą viešbučio teritoriją. Viešbučio administracija taip gali įvardinti kambarius su vaizdu į priešingą nei jūros pusę, o pro langus gali matytis tiesiog viešbučio teritorija, kurioje nebūtinai bus žaliuojantys sodai.
- Mountain View – kambarys su vaizdu į kalnus. Viešbučio administracija taip gali įvardinti kambarius su vaizdu į priešingą nei jūros pusę, o pro langus gali matytis tik kalnų kontūrai.
- Pool View – numeris su vaizdu į baseiną. Itin retai išskiriamas kaip atskira rūšis.
16. Viešbučio para
Viešbučio paros pradžia yra 14–18 val., paros pabaiga – 10–12 val. Esant galimybei viešbučio administracija gali apgyvendinti numeryje anksčiau. Vėlyvas išvykimas įprastai yra papildomai mokama paslauga, kurią reikia užsakyti viešbučio registratūroje ir priklauso nuo viešbučio užimtumo.
17. Maitinimo tipai
- RO (room only) – apgyvendinimas be maitinimo.
- BB (bed & breakfast) – į kainą įskaičiuoti pusryčiai.
- HB (half board) – į kainą įskaičiuoti pusryčiai ir vakarienė. Pusryčių metu nemokama kava, arbata (ar kiti viešbučio administracijos nustatyti gėrimai). Vakarienės metu visi gėrimai už papildomą mokestį.
- HB + (half board +) – į kainą įskaičiuoti pusryčiai ir vakarienė. Pusryčių metu nemokama kava, arbata (ar kiti viešbučio administracijos nustatyti gėrimai). Vakarienės metu nemokamai gali būti tiekiami viešbučio administracijos nustatyti vietinės gamybos gėrimai.
- FB (full board) – į kainą įskaičiuoti pusryčiai, pietūs ir vakarienė. Pusryčių metu nemokama kava, arbata (ar kiti viešbučio administracijos nustatyti gėrimai). Pietų ir vakarienės metu visi gėrimai už papildomą mokestį.
- FB + (full board +) – į kainą įskaičiuoti pusryčiai, pietūs ir vakarienė. Pusryčių metu nemokama kava, arbata (ar kiti viešbučio administracijos nustatyti gėrimai). Pietų ir vakarienės nemokamai gali būti tiekiami viešbučio administracijos nustatyti vietinės gamybos gėrimai.
- AI (all inclusive) – į kainą įskaičiuoti pusryčiai, pietūs ir vakarienė, vietinės gamybos gėrimai. Tikslus viešbučio teikiamų paslaugų sąrašas ir darbo laikas yra nustatomas viešbučio administracijos.
- UAI (ultra all inclusive) – į kainą įskaičiuoti pusryčiai, pietūs ir vakarienė, vietinės gamybos gėrimai. Papildomai gali būti įskaičiuoti kai kurie užsienio gamybos gėrimai ir / ar papildomos paslaugos. Tikslus viešbučio teikiamų paslaugų sąrašas ir darbo laikas yra nustatomas viešbučio administracijos.
- A la carte – maisto pasirinkimas pagal meniu. Vieta A la carte restoranuose turi būti užsakoma iš anksto viešbučio registratūroje. Apsilankymas A la carte restoranuose gali būti įskaičiuotas į kelionės kainą arba teikiamas už papildomą mokestį.
18. Paslaugos viešbučiuose
Join UP! Baltic internetiniame puslapyje ir kitoje informacinėje medžiagoje, pateikiama informacija apie turistinio sezono metu viešbutyje teikiamas paslaugas ir siūlomas pramogas. Turistinio sezono metu viešbučio teikiamų paslaugų sąrašas, laikas ir jų kainos gali keistis. Pramoginių renginių dažnumą ir rengimo tvarką nustato viešbučio administracija. Tikslią informaciją galite rasti oficialioje viešbučio internetinėje svetainėje